Da Vinci Adana’ da

dergi_stiesi

 

Da Vinci tartışmasız dünyanın önemli dehalarından biridir. Ve yine tartışmasız dünyanın en önemli ressamıdır. Ancak dünyanın en önemli ressamı olmasına rağmen onu tartışmasız “deha” yapan şey asla ve sadece resimleri olamaz. Yaşadığı dönemde, mesleği için kendisine her sorulduğunda “Ressam” demeyip, “mühendis” veya “Bilim Adamı” dediğini göz önünde bulundurursak, onun dehasının kaynağına daha kolay inebiliriz.

Usta öldüğünde geriye sadece 12 resim bırakmıştır. Geriye bıraktığı 12 resim ama asıl hazine olan, içinde 100000 çizimin bulunduğu 6000 sayfalık bilimsel çizim.Yani Leonardo Da Vinci için o bir mucitti diyebilir, bunu kanıtlamak için de bu 6000 sayfayı gösterebiliriz. Ayrıca şunu söyleyebiliriz ki; bu sayfalarda bulunan çizimler ileri yıllarda başta tıp olmak üzere, mimarlık, mühendislik,matematik, astronomi, optik ve benzeri alanlarda yapılacak olan icatların çoğuna fikirsel önderlik yapmıştır. Ondan sonra gelen bir çok bilim insanı onun araştırmalarının arasındaki inceliği fark ederek kendilerine bir yol haritası çizmiştir.

Şimdi içimizden bir istek geçse…

Keşke onun çizimlerinde görünen icatlar hayata geçmiş olsa da bizim çocuklarımız onları inceleyerek kendileri için yeni bir düşünce sistematiği oluştursalar… Eğer böyle bir isteği aklınızdan geçirdiyseniz, Allahın sevgili kulusunuz demektir. Çünkü Adana’da faaliyet gösteren M1 Merkez çocuklarınıza (aslında size de) böyle bir şansı sunuyor. 28 Ekim ve 9 Kasım 2011 tarihleri arasında Leonardo’nun çizimlerinden yararlanılarak yapılmış icatların içinde dolaşıp, bu aletlerin düşünülmesindeki zeka kıvılcımını hissedebileceksiniz.Biliyorsunuz ki dergimizi çıkaran Altın Oran Düşünce ve Sanat Platformu’nun amblemi de Da Vinci’nin 6000 sayfalık çizimlerinin içinde olan Vitrivius İnsanı… Bu çizim “Altın Oran” olarak bilinen 1,618 rakamının ideal insan vücudundaki gizemli yer alışı gösteriyor. Yani biz ve dergimiz Da Vinci’nin çocuklarıyız desek yanlış olmaz.İşte bu yüzden bu sayımızda, kapak oluşturmak için var olan geleneğimizin dışına çıkarak Leonordo ustaya başvurduk.

 

Da Vinci’nin Adana’da olması Altın Oran için çok önemliydi çünkü. İşte bu sayının kapak öyküsü de böyle bir şey. Kapağın diğer alternatifleri ise 6000 sayfadaki diğer 100000 çizim. Sayı yüzbin olunca haliyle onları yayınlamak da zorlaşıyor.

 

M1 Merkez’de “Zamanın Ötesinden İcatlar” sergisinde Da Vinci ile buluşmak üzere…




Sayı 5 ( Kasım - Aralık 2011 )

Bu yazı 3009 defa okundu.